Kyoto Women's University Academic Information Repository >
紀要論文(Bulletin Paper) >
教職支援センター研究紀要 >
第05号(2023-03-03) >
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/11173/3673
|
Title: | 日本とシンガポールの算数・数学教育カリキュラムの比較研究 : シンガポールの改訂Mathematics Syllabusをもとに |
Other Titles: | A Comparative Study of Mathematics Curriculum in Japan and Singapore : Based on the Revised Mathematics Syllabus of Singapore |
Authors: | 坂井, 武司 赤井, 秀行 石坂, 広樹 SAKAI, Takeshi AKAI, Hideyuki ISHIZAKA, Hiroki |
Keywords: | カリキュラム比較 Singapore Mathematics Syllabus Big ideas |
Issue Date: | 3-Mar-2023 |
Publisher: | 京都女子大学教職支援センター |
Abstract: | 本研究では,2020年に改訂されたシンガポールのMathematics Syllabusの分析および日本の学習指導要領との比較を通して,今後の日本の算数・数学教育に求められることとして,① エビデンスに基づいた授業改善及びカリキュラムマネジメントの検証, ② 活用重視型のアプローチの積極的導入, ③「パターン」に関する内容のカリキュラムへの位置付けの3点が示唆された。 |
URI: | http://hdl.handle.net/11173/3673 |
Appears in Collections: | 第05号(2023-03-03)
|
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.
|