Kyoto Women's University Academic Information Repository >
紀要論文(Bulletin Paper) >
京都女子大学発達教育学部紀要 >
第20号(2024-03-08) >
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/11173/3906
|
Title: | デューイ実験学校におけるレシテーション(recitation)の特色 : デューイのレシテーション観と比較して |
Other Titles: | A Characteristics of “Recitation” at the Dewey’s Laboratory School : Through Being Comparered with the Dewey’s View of “Recitation” |
Authors: | 森, 久佳 MORI, Hisayoshi |
Keywords: | デューイ 『デューイ・スクール』 デューイ実験学校 レシテーション(recitation) |
Issue Date: | 8-Mar-2024 |
Publisher: | 京都女子大学発達教育学部 |
Abstract: | 本稿は,デューイ(J. Dewey)及び『デューイ・スクール』(The Dewey School, 1936)におけるレシテーション(recitation)観との比較を通して,『実験学校活動報告』(Laboratory School Work Reports)に見られるレシテーションの特色を検討した。その結果,『実験学校活動報告』では,レシテーションは一部の限定された成長段階(主として年長児童グループ)での学習活動を示していた一方で,デューイ及び『デューイ・スクール』は,年齢を限定しない学習活動一般を指す概念として捉えていたことが確認された。 |
URI: | http://hdl.handle.net/11173/3906 |
Appears in Collections: | 第20号(2024-03-08)
|
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.
|