DSpace
  Kyoto Women's University   Kyoto Women's University Library English 日本語

Kyoto Women's University Academic Information Repository >
紀要論文(Bulletin Paper) >
京都女子大学発達教育学部紀要 >
第19号(2023-03-08) >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11173/3714

Title: 小学校国語科における個別最適な学びと協働的な学びの実現に向けた検討 : ロングレンジの学習活動を位置付けた授業実践の開発
Other Titles: A Study on the Realization of Individual Optimal Learning and Collaborative Learning in Japanese Language Courses in Elementary Schools : Development of Classroom Practice with Long-Range Learning Activities
Authors: 水戸部, 修治
MITOBE, Shuji
Keywords: 小学校国語科
個別最適な学び
協働的な学び
ロングレンジの学習活動
授業改善
Issue Date: 8-Mar-2023
Publisher: 京都女子大学発達教育学部
Abstract: 個別最適な学びと協働的な学びの実現を目指す上では,学習者自身が学びを最適なものに調整することができるような手立てを講じることが重要になる。本論考では,小学校国語科の授業改善を通し,具体的な学びの姿として,子供たちが魅力的なゴールに向かって自律的に学び進めるロングレンジの学習活動を提案するとともに,実践事例を元にその実現のための手立てを検討した。
URI: http://hdl.handle.net/11173/3714
Appears in Collections:第19号(2023-03-08)

Files in This Item:

File Description SizeFormat
0080_019_008.pdf1.85 MBAdobe PDFView/Open

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback