DSpace
  Kyoto Women's University   Kyoto Women's University Library English 日本語

Kyoto Women's University Academic Information Repository >
紀要論文(Bulletin Paper) >
京都女子大学発達教育学部紀要 >
第18号(2022-03-09) >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11173/3377

Title: 個別最適な学びと協働的な学びの実現を目指す小学校国語科におけるICTを活用した授業改善方策の検討
Other Titles: Examination of lesson improvement measures utilizing ICT in elementary school Japanese language department aiming at realization of individual optimal learning and collaborative learning
Authors: 水戸部, 修治
MITOBE, Shuji
Keywords: 授業改善
小学校国語科
ICT
個別最適な学び
ロングレンジの学習
Issue Date: 9-Mar-2022
Publisher: 京都女子大学発達教育学部
Abstract: コロナ禍で一変した学校の授業では,一人1台端末の活用が一般的なものとなった。一方でICT機器をどのように用いることが,指導のねらいを実現する手立てとして有効なのかについては今後一層の検討と実践の蓄積が必要な状況である。近年の小学校国語科の学習指導におけるICT活用の状況を踏まえ,今後の有効な活用の在り方を検討した。
URI: http://hdl.handle.net/11173/3377
Appears in Collections:第18号(2022-03-09)

Files in This Item:

File Description SizeFormat
0080_018_005.pdf1.08 MBAdobe PDFView/Open

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback