DSpace
  京都女子大学   京都女子大学図書館 English 日本語

Kyoto Women's University Academic Information Repository >
紀要論文(Bulletin Paper) >
生活造形 >
第50号(2005-02-08) >

このアイテムの引用には次の識別子を使用してください: http://hdl.handle.net/11173/905

タイトル: 制作モデルの表象にみる子供のインテリア観について
その他のタイトル: Children's View of Interior in the Appearance of Produced Models
著者: 片山, 勢津子
Katayama, Setsuko
中村, 歩
Nakamura, Ayumi
中川, 小奈里
Nakagawa, Konari
発行日: 2005年2月8日
出版者: 京都女子大学生活造形学教室
抄録: In this study, we tried to extract children's view of interior space through modeling of a room. As a result, the investigation revealed the fact that children understand interior space gradually from nearby things to the whole room. There is a sex difference in the view of interior that girls understand practically, while boys do fancifully. On the whole, the first-year students of an elementary school don't know how to understand interior, the second years begins to be interested in color and figures and the third and forth years in patterns. And in the third and forth years students deepen their understanding of ceiling, in the fifth they get to think much of the formation of windows and in the junior high school days, the three-dimensional understanding of space is though to be almost completed.
URI: http://hdl.handle.net/11173/905
出現コレクション:第50号(2005-02-08)

このアイテムのファイル:

ファイル 記述 サイズフォーマット
0110_050_017.pdf405.49 kBAdobe PDF見る/開く

このリポジトリに保管されているアイテムは、他に指定されている場合を除き、著作権により保護されています。

 

Powered by DSpace Software Copyright © 2002-2007 MIT and Hewlett-Packard - ご意見をお寄せください