DSpace
  京都女子大学   京都女子大学図書館 English 日本語

Kyoto Women's University Academic Information Repository >
紀要論文(Bulletin Paper) >
生活福祉学科紀要 >
第17号(2022-02-17) >

このアイテムの引用には次の識別子を使用してください: http://hdl.handle.net/11173/3408

タイトル: 養護教諭とスクールカウンセラー・スクールソーシャルワーカーとの効果的な連携の在り方について(第1報) : 養護教諭の調査結果
その他のタイトル: Effective cooperation between Yogo teachers and School Counselors / School Social Workers (1st report) : Survey results of Yogo teachers
著者: 岡本, 智香
大川, 尚子
岩﨑, 保之
Okamoto, Chika
Okawa, Naoko
Iwasaki, Yasuyuki
キーワード: Yogo teacher
School Counselor
School Social Worker
発行日: 2022年2月17日
出版者: 京都女子大学家政学部生活福祉学科
抄録: In this study, we investigated how effective cooperation should be for children to solve modern problems, and the actual situation and problems of cooperation between Yogo teachers and SCs and SSWs. As a result, the following became clear. 1. School Counselors were placed in almost all schools, but School Social Workers was about 40%. 2. About 80% of the Yogo teachers have regular contacts and meetings with the School Counselor, and about 25% have regular contacts and meetings with the School Social Worker. 3. The cooperation rate of School Counselor was significantly higher than that of School Social Worker, but the improvement rate of School Social Worker was significantly higher.
URI: http://hdl.handle.net/11173/3408
出現コレクション:第17号(2022-02-17)

このアイテムのファイル:

ファイル 記述 サイズフォーマット
0120_017_002.pdf992.81 kBAdobe PDF見る/開く

このリポジトリに保管されているアイテムは、他に指定されている場合を除き、著作権により保護されています。

 

Powered by DSpace Software Copyright © 2002-2007 MIT and Hewlett-Packard - ご意見をお寄せください