Kyoto Women's University Academic Information Repository >
紀要論文(Bulletin Paper) >
現代社会研究 >
第22号(2020-01-31) >
このアイテムの引用には次の識別子を使用してください:
http://hdl.handle.net/11173/3007
|
タイトル: | オンライン学習システムにおける学習者間相互作用 |
その他のタイトル: | Interactions among Learners in an Online Learning System |
著者: | 道越, 秀吾 奥井, 亜紗子 丸野, 由希 MICHIKOSHI, Shugo OKUI, Asako MARUNO, Yuki |
キーワード: | プログラミング教育 e ラーニング Programming education e-learning |
発行日: | 2020年1月31日 |
出版者: | 京都女子大学現代社会学部 |
抄録: | 京都女子大学現代社会学部では、これまでプログラミング教育を行ってきた。効率的な学習環境の構築のため、オンライン学習システムを導入した。本論文では、利用者へのアンケートと学習履歴データからオンライン学習システム導入による効果と高い学習意欲を持つ受講者がどのような特性を持つかを調べた。その結果、利用者間相互作用が継続的な学習意欲に重要な役割を果たすことが分かった。 Programming education has been conducted in the Faculty for the Study of Contemporary Society at Kyoto Women’s University. Online education courses on programming have been introduced for effective programming education. In this paper, we investigate the educational effects on these online courses and elucidate the characteristic of highly motivated students with the questionnaires and learning log data. Our results indicate that the interaction among users plays an important role in the continuous motivation of learning. |
URI: | http://hdl.handle.net/11173/3007 |
出現コレクション: | 第22号(2020-01-31)
|
このリポジトリに保管されているアイテムは、他に指定されている場合を除き、著作権により保護されています。
|