DSpace
  京都女子大学   京都女子大学図書館 English 日本語

Kyoto Women's University Academic Information Repository >
紀要論文(Bulletin Paper) >
英文学論叢 >
第63号(2019-12-25) >

このアイテムの引用には次の識別子を使用してください: http://hdl.handle.net/11173/2942

タイトル: Why reflection matters? : Reviewing the major forms of reflection and exploring their impacts on developing intercultural competence through study abroad programs
著者: Shimomura, Fuyu
キーワード: intercultural competence
study abroad programs
guided reflection
college students
intercultural development
Study abroad
intercultural encounter
mediation
on-site mediation
発行日: 2019年12月25日
出版者: 京都女子大学英文学会
抄録: Due to the recent social expectation to educate global citizens and provide them with high English competence and intercultural communication competence, many colleges or universities have short- or long-term study abroad programs to provide students with opportunities to experience cultural differences and also improve their intercultural skills. Given that, if not interpreted appropriately, their cross-cultural experiences have a potential risk of reinforcing negative stereotypes against cultural“others”, and let students stay in their own culturally encapsulated worldviews, this paper reviews the major research after 2000 and onward to explore the role and efficiency of reflective learning for developing intercultural communication competence in study abroad programs. (105 words)
URI: http://hdl.handle.net/11173/2942
JaLC DOI: info:doi/10.69181/2942
出現コレクション:第63号(2019-12-25)

このアイテムのファイル:

ファイル 記述 サイズフォーマット
0020_063_005.pdf63.77 kBAdobe PDF見る/開く

このリポジトリに保管されているアイテムは、他に指定されている場合を除き、著作権により保護されています。

 

Powered by DSpace Software Copyright © 2002-2007 MIT and Hewlett-Packard - ご意見をお寄せください