DSpace
  京都女子大学   京都女子大学図書館 English 日本語

Kyoto Women's University Academic Information Repository >
紀要論文(Bulletin Paper) >
生活福祉学科紀要 >
第12号(2017-02-09) >

このアイテムの引用には次の識別子を使用してください: http://hdl.handle.net/11173/2411

タイトル: 保育士養成課程及び養護教諭養成課程の女子大学生における「新版 LD・ADHD 等の心理的疑似体験プログラム」使用による発達障害の理解
その他のタイトル: Effectiveness of a Training Program for Students Understanding of Disability using a "Psychologically Simulated Experience for LD, ADHD." for Students in the Training course of Nursery teacher and Yogo teacher (School Nurse)
著者: 下村, 雅昭
Shimomura, Masaaki
キーワード: simulated experience
developmental disabilities
nursery teacher
yogo teacher
疑似体験
発達障害
保育士
LD
ADHD
発行日: 2017年2月9日
出版者: 京都女子大学家政学部生活福祉学科
抄録: Effectiveness of a training program for students understanding of disability using a "Psychologically Simulated Experience for LD, ADHD" were examined. Students in the training course of nursery teacer (n = 35) and yogo teacher (school nurse, n = 64) were participated in this study. The basic programs of "attention deficit" were selected in the present study. Special Educational Needs Specialist conducted this program. All students participated in the program reported their considerations about support methods for children with LD and ADHD especially attention deficit. The results from reports analysis, effectiveness for understanding of disability and support methods of LD and ADHD were confirmed.
URI: http://hdl.handle.net/11173/2411
出現コレクション:第12号(2017-02-09)

このアイテムのファイル:

ファイル 記述 サイズフォーマット
0120_012_009.pdf352.14 kBAdobe PDF見る/開く

このリポジトリに保管されているアイテムは、他に指定されている場合を除き、著作権により保護されています。

 

Powered by DSpace Software Copyright © 2002-2007 MIT and Hewlett-Packard - ご意見をお寄せください