DSpace
  京都女子大学   京都女子大学図書館 English 日本語

Kyoto Women's University Academic Information Repository >
紀要論文(Bulletin Paper) >
京都女子大学発達教育学部紀要 >
第10号(2014-02-10) >

このアイテムの引用には次の識別子を使用してください: http://hdl.handle.net/11173/1509

タイトル: 形成的授業評価を通した授業改善の試み
その他のタイトル: The improvement of class lessons by formative education evaluation
著者: 辻, 哲夫
TSUJI, Tetsuo
竹安, 雄一
TAKEYASU, Yuichi
森, 博文
MORI, Hirohumi
北川, 隆
KITAGAWA, Takashi
キーワード: mat exercise
effective teaching
small step
formative class evaluation
形成的授業評価
マット運動
発行日: 2014年2月10日
出版者: 京都女子大学発達教育学部
抄録: The purpose of this study is to examine improvement of exercise skill and the formative class evaluation of students through apparatus gymnastics classes. The classes consisted in small steps and analogical exercise are recognized as effective teaching by professionals on P. E. The student-subjects were in the fourth grade at elementary schools and the observation covered mat exercise classes. The teachers were young and had two years educational experience, and they felt some difficulty to organize effective P. E. classes. The result of the analysis is that mat exercise subjects created with small steps were effective for students to acquire better exercise skills. But the formative class evaluation outcomes were not positive. Taking these different outcomes into considerations for more detail analysis, it is important to focus on not only teaching skills but also on teaching strategies through all classes.
URI: http://hdl.handle.net/11173/1509
出現コレクション:第10号(2014-02-10)

このアイテムのファイル:

ファイル 記述 サイズフォーマット
0080_010_014.pdf9.68 MBAdobe PDF見る/開く

このリポジトリに保管されているアイテムは、他に指定されている場合を除き、著作権により保護されています。

 

Powered by DSpace Software Copyright © 2002-2007 MIT and Hewlett-Packard - ご意見をお寄せください